Шановні учні і вчителі!
Викладання інформатики в інформаційно-технологічному профілі розпочалося в 2011-2012 навчальному році за новою програмою. Навчальний матеріал розташований у вигляді двох змістових ліній ІКТ ( інформаційно- комунікаційні технології) і ОАП (основи алгоритмізації і програмування). Найскладнішим розділом виявився розділ "Табличний процесор", який викладається за скороченим курсом за вибором "MS EXCEL у профільному навчанні". Викладання цього розділу складне для учнів, тому що вони не мають відповідної математичної бази знань і вмінь, а для вчителя інформатики є проблеми з точки зору використання середовища MS EXCEL. Тому тут ви можете познайомитися з плануванням викладання цього розділу і програмами, які можуть стати вам в пригоді.
Для навчання учнів інформаційним технологіям ви можете користуватись цим сайтом learn4you.ru.
№ |
Тема |
укр.м. |
рос.м. |
1 |
Т1 «Основи роботи в табличному процесорі» 19 г. |
||
1 |
Призначення табличного процесора (ТП). Створення, відкриття й збереження документів у середовищі ТП. Поняття електронної книги. Робота з вікнами книг. |
|
|
2 |
Основні елементи електронної книги. Аркуші, клітинки, діапазони клітинок. Адреси клітинок і діапазонів клітинок. Виділення клітинок і діапазонів клітинок. |
|
|
3 |
Поняття формату клітинки та формату даних. Перегляд, введення й редагування даних. Форматування клітинок. Створення та форматування електронних таблиць. ПР №21 «Створення, редагування та форматування електронних таблиць» |
|
|
4 |
Автовведення. Введення прогресій. |
||
5 |
Використання формул. Автозаповнення діапазонів. Відносні, абсолютні й змішані адреси. | ||
6 |
ПР №22 «Використання формул в електронних таблицях» |
|
|
7 |
Вбудовані функції в середовищі табличного процесора. Категорії функцій. |
||
8 |
Використання вбудованих функцій для розв’язування розрахункових задач. | ||
9 |
Логічні функції. Використання логічних функцій для опрацювання табличних даних. |
| |
10 |
ПР №23 «Робота з функціями в табличному процесорі» |
|
|
Тематичне оцінювання |
|
||
11 | Графічне представлення даних. Побудова діаграм і графіків на основі табличних даних. |
| |
12 |
Робота з діаграмами. Визначення типу діаграми залежно від сформульованої задачі. Настроювання параметрів діаграм.
ПР №24 «Графічний аналіз даних» |
| |
13 |
Таблиця як набір однотипних об’єктів. Табличні бази даних. |
||
14 |
Основні операції над даними в базі. Надання діапазонам імен та їх використання. | ||
15 |
Вбудовані функції ТП для роботи з базою даних. Створення запитів до баз даних із використанням функцій. | ||
16 |
ПР №25 «Використання функцій ТП для роботи з базою даних» | ||
17 |
Упорядкування, пошук, фільтрування та групування даних у середовищі ТП. | ||
18 |
Створення та редагування зведених таблиць. Консолідація даних. |
||
19 |
ПР №26 «Фільтрація даних й обчислення підсумкових характеристик» | ||
Тематичне оцінювання | |||
Т2 «Розв’язування чисельних та оптимізаційних задач за допомогою табличного процесора» |
|||
20 |
Поняття про чисельні методи розв’язування задач. Точність отриманих результатів і розрядність подання результатів. Множина розв’язків задач на підбір параметра. Використання засобу табличного процесора «Підбір параметра» для розв’язування алгебраїчних рівнянь | ||
21 |
Графічно-чисельний метод розв’язування рівнянь.Розв’язування задач на підбір параметра.Графічно-чисельний метод розв’язування рівнянь.
П/Р27 «Розв’язування задач на підбір параметра» |
||
22 |
Оптимізаційні задачі.Поняття про оптимізаційні задачі, цільову функцію, систему обмежень на розв’язки оптимізаційних задач. Приклади оптимізаційних задач з різних сфер людської діяльності. | ||
23 |
Основні етапи розв’язування оптимізаційних задач за допомогою комп’ютера. Апроксимація експериментальних даних. Побудова моделі оптимізаційної задачі в середовищі ТП. | ||
24 |
Розв’язування задач на пошук екстремумів функцій однієї змінної. Використання вбудованого засобу «Пошук розв’язку» для розв’язання оптимізаційних задач.Розв’язування задач на пошук екстремумів функцій однієї змінної.
П/Р28 «Розв’язування оптимізаційних задач» |
||
25 |
Встановлення обмежень на параметри. Встановлення параметрів пошуку розв’язку. Побудова звітів за результатами, за стійкістю, за граничними умовами. | ||
26 |
Поняття математичної статистики. Генеральна та вибрана сукупності. Вибірка. Репрезентативність вибірки. Основні статистичні характеристики вибірки (середнє значення, стандартне відхилення, мода, медіана, асиметрія). Статистичні функції ТП.
П/Р29 «Визначення основних статистичних характеристик вибірки» |
| |
27 |
Використання статистичних функцій для розв’язування статистичних задач, опрацювання експериментальних даних. | ||
28 |
Ряд розподілу. Статистична залежність, коефіцієнт парної лінійної кореляції, кореляцій на таблиця. Побудова інтервальних рядів розподілу. Побудова діаграм рядів розподілу. | ||
29 | Побудова лінійної регресійної моделі. Обчислення коефіцієнтів парної лінійної регресії. |
| |
30 |
Поняття кореляції статистичних показників. | ||
31 |
Розрахунок коефіцієнта кореляції за допомогою стандартної функції.
П/Р30 «Основи кореляційного аналізу» |
||
32 |
Підсумковий урок з тем: «Розв'язування чисельних та оптимізаційних задач за допомогою табличного процесора».
«Статистична обробка експериментальних даних» |
||
|
Тематичне оцінювання з тем: «Розв'язування чисельних та оптимізаційних задач за допомогою табличного процесора».
«Статистична обробка експериментальних даних» |
||